donderdag 17 december 2015


Week 24, 25, 26 en 27



Week 24


De Boerenhemdensteek (Zig zag stitch) is een steek die gebruikt kan worden voor een omtrek maar ook in dichte rijen als een vlakvulling. 
Het is een simpele steek die gemaakt wordt door om en om een rechte en schuine steek te maken. 
Je maakt het in 2 toeren. 
Het zou ook gebruikt kunnen worden om je werk te zomen.



















Week 25


Mandensteek (basket stitch) is een lastige steek. 
In mijn steken encyclopedie staat zelfs bij dat het voor gevorderde is. 
Laat dat je niet afschrikken! 
Het kan gebruikt worden in rechte banden, randen en als je het in rijen borduur dan kan het ook een vlak vullen. 
In principe maak je om en om een steek, eerst naar boven en dan naar beneden. 
Let op dat je naald aan de achterkant een rechte lijn maakt.



Week 26


De Hermelijnsteek (Ermine stitch) is een makkelijke steek die verspreid of regelmatig als vlakvulling gebruikt kan worden. 
Als het in rijen geborduurd wordt is het een prachtige rand.
Let op bij het maken dat je kruis onder kleiner is dan boven.
Zo zie je dat ik mijn voorbeeld ondersteboven in mijn Handbook heb geplakt! Oeps!!









Week 27


De wafelsteek (Waffle stitch) is een schitterend steek, die gebruikt kan worden als rand maar zeker ook als vlakvulling. 
In mijn voorbeeld heb ik de steek over 7 bosjes Aida stof geborduurd. 
Je moet een oneven aantal bosjes (of weefsel draden) gebruiken. 
Hoe groter de kruis hoe meer indruk dat het maakt.
Je begin is een grote kruissteek. 
Let op dat je alleen draden schuin trekt op de voorkant, de steken aan de achterkant zijn recht.
Of te wel als je laatste steek van je grote kruis links boven is, kom je op rechts boven naast de voorgaande steek.







veel plezier bij het uitproberen van deze steken, Tammy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten